lokalizacjaul. Żeromskiego 21, 97-425 Zelów

lokalizacjaWygiełzów 29, 97-425 Zelów

Internetowa Rejestracja

Internetowa Rejestracja

Internetowa Rejestracja

Klauzula informacyjna RODO - Pacjenci

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, niniejszym przekazujemy niezbędne informacje dotyczące przetwarzania przez nas danych osobowych. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami.
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Zelowie, 97-425 Zelów, ul. Żeromskiego 21.
  2. Powołaliśmy Inspektora Ochrony Danych, który czuwa nad przestrzeganiem przez Administratora norm prawnych i zasad wewnętrznych przyjętych w zakresie przetwarzania danych osobowych. Z Inspektorem Ochrony Danych (Sylwią Kochman) można się skontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: iod.spzoz@zelow.pl
  3. Podstawą prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych na kanwie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. jest:
    • art. 6 ust. 1 lit. c przedmiotowego rozporządzenia (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze);
    • art. 6 ust. 1 lit. d (przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej);
  4. Podstawą przetwarzania danych w zakresie, jaki jest niezbędny dla ochrony żywotnych interesów pacjenta, może być również art. 6 ust. 1 lit. d RODO. W zakresie, w jakim przetwarzane dane obejmują dane szczególnej kategorii, podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 9 ust. 2 lit. c i h RODO (przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, a osoba, której dane dotyczą, jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia zgody; zapewnienie opieki zdrowotnej).
  5. Na poziomie prawa krajowego podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi między innymi: Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej; Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego; Ustawa z 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą; Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej w dziedzinie anestezjologii i intensywnej terapii. W zakresie danych, których podanie nie jest obligatoryjne, podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest udzielona przez pacjenta zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – powyższe dotyczy najczęściej danych kontaktowych jak numer telefonu czy adres poczty elektronicznej.
  6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia Panu/Pani opieki zdrowotnej. Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępnianie innym odbiorcom danych poza uprawnionymi na mocy przepisów prawa, a także podmiotami, z którymi administrator jest powiązany stosownymi umowami (np. dla zapewnienia ciągłości świadczeń medycznych).
  7. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą co do zasady przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu (zgodnie z wymogami art. 29 ust. 1 ustawy z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), natomiast przepisy szczególne do poszczególnych procesów mogą wymagać innego czasookresu archiwizacji danych, np. w przypadku dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon; w przypadku dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, w przypadku zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie, w przypadku skierowań na badania lub zleceń lekarza, które będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, a przypadkach, gdy świadczenie nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie przez okres 2 lat, chyba że pacjent odebrał skierowanie, w przypadku dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która będzie przechowywana przez okres 22 lat.
  8. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora
    • dostępu do treści swoich danych (osoba, której przetwarzanie dotyczy może dowiedzieć się jakie dane Administrator przetwarza, w jaki sposób i w jakim celu);
    • prawo ich sprostowania (osoba, której przetwarzanie dotyczy może zażądać poprawienia niepoprawnych danych lub uzupełnienia danych brakujących);
    • usunięcia (prawo przysługuje w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa, nie jest konieczne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi);
    • ograniczenia przetwarzania (osoba, której przetwarzanie dotyczy może złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania. W przypadku, kiedy wniosek będzie zasadny, Administrator może przetwarzać dane tylko w zakresie przechowywania. Dalsze przetwarzanie może odbyć się po ustaniu przesłanek uzasadniających ograniczenie przetwarzania);
    • prawo do przenoszenia danych (prawo możliwe do realizowania w momencie, kiedy podstawą prawną przetwarzania jest zgoda osoby, której przetwarzanie dotyczy bądź realizacja umowy i przetwarzanie odbywa się w warunkach całkowitego automatyzowania – brak przesłanek do tego rodzaju sposobu przetwarzania danych w placówce);
    • prawo wniesienia sprzeciwu (po otrzymaniu takiego żądania Administrator przestaje przetwarzać dane osobowe, co do których został wyrażony sprzeciw, o ile nie wykaże istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów wnioskodawcy, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami);
    • prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani/Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00 193 Warszawa.
  10. Deklarując wybór świadczeniodawcy podaje Pan/Pani swoje dane dobrowolnie.
  11. Przysługuje Panu/Pani prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  12. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób, który skutkowałby zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniem. Oznacza to, że Administrator nie wykorzystuje systemów informatycznych, które gromadziłyby informacje na Pana/Pani temat i jednocześnie samodzielnie, automatycznie, podejmowałyby decyzje, które mogłyby wywołać wobec Pana/Pani skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Pana/Panią wpływać.
  13. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.